6 øvelser du kan gjøre på kontoret!

Vi i Kilde er opptatt av at folk skal bevege seg underveis i en jobbhverdag med jobbstrekk og avkobling. Sjekk denne artikkelen med hva slags øvelser du kan gjøre for å forebygge plager fra en stillesittende hverdag. Her kan du lese om mange av øvelsene vi også gjør i Jobbstrekken: https://www.klikk.no/mote/detnye/livsstil/pausetrening-pa-jobben-3697271?fbclid=IwAR3JMvcZI29JbIsYlp8if0wmkxTNmsyiW_eFTuzo7MUfPJ22oaXyRuO_49w

Trening og aktivitet på jobb

Helsenorge.no sin artikkel forteller at: «Mange sitter i ro opptil ni timer hver dag på grunn av jobben, og stillesitting er helseskadelig hvis du er lite fysisk aktiv.» 

De formidler at det er viktig å bryte opp med aktive pauser gjennom dagen, hvis man sitter mange timer i strekk på kontor. Det er derfor Jobbstrekken er til, for å bidra med disse aktive pausene i en jobbhverdag.

I artikkelen får du tips til hvordan du kan bli mer aktiv på jobb, og hva slags tiltak du og din arbeidsgiver kan gjøre for å tilpasse dette til deres arbeidsplass: https://helsenorge.no/trening-og-fysisk-aktivitet/trening-og-aktivitet-pa-jobb?fbclid=IwAR2V8iYAqwfZOqJxZHd4P0-FFp1pOJiSKPeWDaR9ZgK2VCeNXMnOEIbGItY

Foto: Mostphotos