Forebygging av vond nakke

Da var det helg igjen!

Her er en artikkel på nrk.no som tar for seg vonde og stive nakker, og kommer med forslag til øvelser man kan gjøre for å bli kvitt dette.

Negativt stress kan ha en innvirkning på fysiske plager, man spenner kroppen uten å tenke over det, noe som fører til stiv muskulatur og smerter. Unødvendig spenning av kjevemuskulatur kan for eksempel føre til at du får hodepine.

Vi på Jobbstrekken er opptatt av å gi deg avbrekk i en stressende og travel hverdag. Jobbstrekken er bare 10-15 minutter, men du får muligheten til å puste, senke skuldrene, tøye stive muskler, forebygge belastningsskader, ha det gøy, være sosial og lytte til musikk, alt på samme tid!

10-15 minutter med Jobbstrekken to ganger i uken kan ha en veldig positiv innvirkning på arbeidshverdagen din, ikke vent, ta kontakt!

Her kan du lese hele artikkelen på nrk.no

Hvorfor bøy og tøy?

Her kommer litt interessant lesning om tøying, effektene av uttøyning, og hvor ofte man bør tøye for å få effekt.

Tøying gir også en avslappende effekt og en følelse av velbehag som kan være nyttig for mange.

stipendiat Marie Moltubakk

Vil du lese mer om helseeffekten av tøying, eller få forslag til egne tøyeøvelser, kan du lese hele artikkelen her:

http://www.nrk.no/livsstil/derfor-bor-du-egentlig-toye-1.11467153

Vi i Jobbstrekken er opptatt av tøying og forebygging av belastningsskader på arbeidsplassen! Hvis arbeidsplassen din trenger en god strekk kan du ta kontakt med oss:)

Ha en flott dag med bøy og tøy!

Nytt år og nye strekker!

Da er alle instruktører på plass etter en herlig juleferie, og vi har startet opp med strekking!

Det er godt å være tilbake, og de fleste setter pris på en god strekk etter juleferien. Denne måneden er det nakke og skuldre som er på agendaen, og vi gleder oss til å spre det gode budskap om forebygging på arbeidsplassen!

Om du har spørsmål i forhold til opplegget, ta gjerne kontakt!